NYHEDSBREV 08.09.2020

Vi er 9 måneder henne i 2020 og det har utvivlsomt været en hård fødsel for de fleste.
Zoom-møder og hjemmearbejde bliver aldrig helt vores kop te, men det lader til, vi måske skal give det endnu et forsøg. Til gengæld er udfordrende tider en perfekt kickstarter til at få nye og spændende idéer. Dette er også kernen i vores nyhedsbrev, der udkommer 5-7 gange om året.

Podcasten 'Rejsen' er shotlistet til Årets Rambuk

Vi tøver ikke med at skåle i en omgang ananas i egen juice. Heartbeats' podcast 'Rejsen' er nemlig shortlistet til Årest Rambuk i kategorien Branded Content sammen med Carat og annoncør DSB.
Med 'Rejsen' går DSB nye veje med branded content, som er relevant for målgruppen (DSB Ung). Podcasten er gået i målgruppens fodspor ud fra et etnografisk studie og har udspillet sig på et bredt SoMe-spor, i efterårsferiens biografspot og ikke mindst på S-togskærmene, hvor brand og content smelter sammen. Det bliver eksekveret af vært Danijel "Drux" Deletic, der som ingen andre formår at interviewe personligheder som OL-guldmedaljesvømmeren Pernille Blume, musikgruppen Phlake, kunstneren Icekiid, den britiske rapper Stormzy og mange flere, så de åbner op, inspirerer og skaber værdi for lytterne. Og ja, med 5/5 stjerner i iTunes er vi ret godt tilfredse.

Hej Søster x Always

Tilbage i december 2019 lancerede Heartbeats sammen med Fallulah og Hej Søster-bevægelsen podcasten under samme navn. Podcasten har til formål at øge søster-solidariteten, så vi kan blive bedre til at løfte hinanden og forstå hinandens forskelligheder. I hvert afsnit forsøger Fallulah at blive klogere på et givet emne, hvor hun i den forbindelse inviterer kompetente gæster indenfor. Podcasten kom flot fra start, og strøg direkte i iTunes Top 5 over mest populære formater. Hej Søster-bevægelsen blev startet af Fallulah med en playliste på Spotify med udelukkede kvindelige musikere, det blev til en webshop og nu en podcast. Et stærkt eksempel på, hvordan en podcast kan blive en vigtig del af en større fortælling.

Målgruppen siger ja til Always

'Hej Søster' er præsenteret sammen med Always som podcastens kommercielle partner. Always har i en årrække arbejdet for at styrke unge piger og kvinders selvtillid igennem kampagnen “LikeAGirl”. Derfor var Always på mange måder det perfekte match til “Hej Søster”. Samarbejdet med Always tog hurtigt fart, og de blev integreret i både podcasten, men også i SoMe-indholdet og på Heartbeats.dk. I en efterfølgende evaluering var tilbagemeldingerne fra målgruppen stærkt positive. Samarbejde havde fremgået tydeligt for målgruppen, og de syntes, at der var et godt match mellem podcasten og Always. Samarbejdet har talt direkte ind i både Fallulahs og Always' værdier, hvilket heldigvis er blevet taget positivt imod hos lytterne. Derfor håber vi på at fortsætte formatet i endnu en sæson.

En optur udefra

Tak fordi du læste med!
 

Vi er altid klar til at tage en kaffe med dig - også på afstand!

Fang os på Zoom, Teams, Twitter, LinkedIn, Facebook, med posten eller bare kontakt vores kommercielle direktør Christoffer Høg på: christoffer@heartbeats.dk // +45 21845188