NYHEDSBREV 30.11.2020

HBA_NY.gif

2020 går på hæld, og hos Heartbeats Agency ser vi tilbage på det vilde år der er gået. I marts måned så vi alle måbende til, mens alt var i frit fald. I dag har vi travlt på kontoret og tør igen tænke stort om fremtiden. I dette nyhedsbrev får du et udpluk af årets bedste cases og nyheder fra Heartbeats Agency. God læselyst.

Heartbeats Home Sessions er tilbage
Kan du huske dengang, vi gik ud og hørte musik og festede sammen til fede DJ sets og livemusik? 

Da landets klubber og spillesteder lukkede i foråret, havde ingen af os nok regnet med, at det vil få så lange udsigter, før vi igen kan stå tæt på klubben eller i den fyldte koncertsal.
I marts lancerede vi derfor Heartbeats Home Sessions, hvor en række DJ's spillede live fra Studio 6, og sendte klubstemningen direkte ind i lytternes højtalere. Konceptet havde stor succes, og derfor genoptager vi det nu, hvor vejret og restriktionerne sender os tilbage i stuerne. Vinteren over sender vi livesets fra nogle af landets mest kompetente DJ's og artister.

Simon Littauer, Le Gammeltoft, Rangleklods og Katrine Ring har allerede lagt vejen forbi vores DJ-pult. Heartbeats Home Sessions sender hver fredag fra kl. 21. Vi opgiver løbende resten af programmet på Heartbeats Facebookside.

coverfoto-skinny-bit-wx8jtwdxnbpp9hrxkp1
Skinny Bitch - en podcast om spiseforstyrrelser

I august udkom podcasten ‘Skinny Bitch’. Værtsparret, Kerstine Olsen og Lin Bak, har begge været ramt af en spiseforstyrrelse og erfaret, hvordan omverdenens syn på sygdommen er karikeret og ikke stemmer overens med virkeligheden. I podcasten forsøger de på bedste vis at nuancere billedet af, hvad det vil sige at have en spiseforstyrrelse. De inviterer lytteren ind i et ærligt og sårbart rum, hvor de taler med andre spiseforstyrrede, pårørende og fagpersoner.

Sidste afsnit udkom den 30. september, og med mere end 35.000 lyt fordelt over 8 afsnit, er podcasten gået over al forventning og har fået en positiv modtagelse i målgruppen.

Podcastens univers fortsætter på Instagram, hvor profilen @skinnybitchpodcast har givet værterne en direkte kontaktflade med deres lyttere. Igennem hele sæsonen har de taget samtalen fra studiet videre til deres lyttere, og har skabt brugerinvolvering med Q&A's og deling af erfaringer. Profilen viderefører den visuelle identitet, som har skabt en tydelig og gennemgående kommunikation omkring Skinny Bitch.

Et værdiskabende samarbejde

Skinny Bitch er sponsoreret af det gratis rådgivningstilbud headspace, hvor børn og unge mellem 12-25 år kan få nogen at tale med. headspace og Skinny Bitch deler ønsket om, at hjælpe unge til at åbne op for de ting der er svære og give dem nogen at sparre med.

”Vi har valgt at deltage i denne podcast, fordi det er vigtigt at tale om de udfordringer, unge har. Kun gennem åbenhed og samtaler kan man løse udfordringer. I headspace skaber vi et åbent, tillidsfuldt rum, så det er trygt at tale om det, der er svært. Vores håb i samarbejdet med denne podcast er selvfølgelig, at endnu flere unge rækker ud efter hjælp, før problemerne bliver store. For der er hjælp at få,” siger Trine Hammershøy, direktør for Foreningen Det Sociale Netværk, der står bag headspace Danmark.

Det gode partnerskab har fået Skinny Bitch og headspace hele vejen til en nominering i kategorien 'Årets Samarbejde' til Podcastprisen 2020.

Året alt gik online

Tak fordi du læste med!
 

Vi er altid klar til at tage en kaffe med dig - også på afstand!

Fang os på Zoom, Teams, Twitter, LinkedIn, Facebook, med posten eller bare kontakt vores kommercielle direktør Christoffer Høg på: christoffer@heartbeats.dk // +45 21845188

HBA_NY.gif